Pepper już jest!

 

Pojawiła się już nowa wersja WordPress’a (4.6), nazywana też „Pepper” (od Parka Fredericka „Peppera” Adamsa III). Co zostało zmienione, a co dodane? Otóż zmiany, które się pojawiły w nowej wersji mogą być przez wielu użytkowników WordPress’a niezauważone. 

Jedną z nowych zmian jest Shiny Updates, mechanizm odpowiadający za instalację i aktualizację szablonów i wtyczek. Jak pamiętamy z pierwszej wersji Siny Updates, pozwała ona na aktualizację samych wtyczek. W nowej wersji dodano tą możliwość także do szablonów.

Drugą nową funkcją jest sprawdzanie przez WordPress’a formatu URL. Jeśli wstawiany link jest błędny będzie oznaczony czerwoną obwódką. Niestety nie wszystko działa tak jak należy. Jeśli na przykład wstawimy link bez domeny (np .pl) to okaże się że link jest niepoprawny, jeśli natomiast podamy poprawny format adresu URL strony, która nie istnieje, to mechanizm potraktuje ten link jako poprawny. Naszym zdaniem nie do końca poprawnie działa ta funkcja.

Kolejną zmianą jest pojawienie się w kokpicie WordPress’a systemowego fontu, który jest zależny od systemu operacyjnego.

Ponadto delikatnym zmianom uległy m.in. narzędzia służące do importu treści, pojawiło się automatyczne pobieranie tłumaczeń i nowe emoji, a także usprawniono odzyskiwanie zmian w edytorze, które zapisały się automatycznie. Od nowej wersji WordPress’a, po ustawieniu obrazka wyróżniającego  we wpisach, jest konieczność zapisu wpisu („zaktualizuj” bądź „zapisz szkic”). Bez tego nasza zmiana niezostanie zapisana.

Więcej zmian pojawiło się dla deweloperów. Nowością jest np Resource Hints (znaczniki – do których można dodawać także własne adresy – mówiące o pobieraniu i renderowaniu elementów, które sugerują szybsze ładowanie się kolejnej podstrony). Za HTTP API odpowiada teraz biblioteka Requests. Pojawiły się nowe klasy „WP_Term_Query” (informacje o terminach) i „WP_Post_Type” (własne typy wpisów). Meta Registration API powiększono o wsparcie dla REST API i definiowanie typu danych. Zaktualizowane zostały niektóre biblioteki JavaScript, a także przyspieszono działanie sieciowych instalacji.


 

 

Więcej na ten temat na oficjalnym blogu WordPress‚a.




Czym jest reklama zewnętrzna?

Reklama zewnętrzna inaczej nazywana outdoor lub OOH (ang. Out Of Home) to nic innego jak reklama którą stosuje się najczęściej…

Zwiększamy portfolio wykonanych stron internetowych

Non stop zwiększamy ilość wykonanych stron www, które tworzymy od samego początku. Nim zaczniemy programować stronę, wykonujemy najpierw projekt graficzny,…

Znów atakują strony internetowe

Ostrzegamy przed wzmożonymi atakami na strony www. Dochodzi do nas coraz więcej wiadomości mailowych o nowych atakach na strony i…
X